ŠTA TOALET GOVORI O VAŠEM UGOSTITELJSKOM OBJEKTU?

Vrhunska hrana i usluga često se ističu kao osnovni cilj jednog ugostiteljskog objekta, ali svaki dobar ugostitelj svjestan je koliku ulogu u ovom poslu igraju detalji koje mnogi previde. Krenuvši od elemenata koji čine dizajn interijera, preko grafičkih rješenja kojima nastaju logo i cjenovnik kafića i restorana, pa sve do izgleda i čistoće toaleta. Ako je suditi po istraživanjima, posljednje navedeno je gostima najbitnije. Anketa koju je prije par godina napravila agencija Harris Interactive pokazala je da 79% ispitanika izbjegava restorane u kojima su imali neugodno iskustvo u toaletu.

„Ako se u restoranu ne potrude zamijeniti kuglice za pisoar ili očistiti WC školjku i podove toaleta, možete samo zamisliti kako im izgledaju hladnjaci i radne površine u kuhinji“, pisao je Anthony Bourdain u svojoj knjizi “Kuhinja povjerljivo: Avanture u kuharskom podzemlju”. Jednakog razmišljanja su i ispitanici ankete. Premda nema preciznih dokaza da je čistoća toaleta direktno povezana s čistoćom kuhinje, logika je jasna – ako vam nije stalo do čistoće prostorija koje gosti koriste, koliko vam je onda stalo do čistoće i sigurnosti prostorija za pripremu hrane koje ostaju skrivene od njihovih znatiželjnih pogleda.

Šta toalet govori o vama

TASKI Sani 4u1, čisti, uklanja kamenac, dezinfikuje i ostavlja ugodan miris – POGLEDAJ U WEBSHOPU
Cif Professional 2u1 – sredstvo za čišćenje i uklanjanje kamenca – POGLEDAJ U WEBSHOPU
Buzil Bucasan Trendy – uklanja kamenac, ostatke sapuna i prljavštinu – POGLEDAJ U WEBSHOPU

Ako još uvijek mislite da iskustvo koje gosti dožive u toaletu ne igra bitnu ulogu u njihovoj odluci da dođu ponovo, zanimat će vas podatak iz ranije spomenute ankete koji kaže da 3 od 10 gostiju odbija ponovno posjetiti lokal u kojem su doživjeli neugodno iskustvo u toaletu. Pored toga, 50% ispitanika će o tom iskustvu razgovarati s porodicom i prijateljima i dodatno proširiti loš glas. Nešto što također treba uzeti u obzir jest da živimo u eri društvenih mreža. Gosti opise i fotografije onoga što zateknu u toaletu, bilo dobro ili loše, često dijele sa svojim prijateljima i pratiteljima, ali i na službenim stranicama i profilima lokala, te blogovima i stranicama sa recenzijama ugostiteljskih objekata. Razlozi su to zbog kojih želimo pokrenuti priču o ovoj maloj prostoriji koja može biti od velikog značaja za vaš posao.

Na šta obratiti pažnju?
Ako je suditi po iskustvima vlasnika vrhunskih svjetskih ugostiteljskih objekata, ključno je objekt podijeliti na zone kao što su ulaz, kuhinja, šank, dio restorana gdje se služi hrana, toalet, chill out zona i sl. U svakoj od zona se boravi iz različitih razloga, što ih čini jedinstvenima. Kao takve, svaka od zona zahtijeva poseban pristup unutar smjernica brenda objekta. Rezultat je stvaranje ugodnog iskustva i motivacija gostiju da se uvijek iznova vraćaju po još. Ali kako to postići u zoni toaleta?

Čišćenje i dezinfekcija
Čak i ako vaš objekat ne krasi blještavi toalet dizajniran po posljednjim trendovima, on bez izuzetka mora biti besprijekorno čist. Jako bitan dio održavanja toaleta jest njegova dezinfekcija, nešto u čemu mnogi griješe. To što je nešto naoko čisto, ne mora značiti da je lišeno opasnih mikroorganizama nevidljivih ljudskom oku. Upravo zbog toga bitno je onima koji održavaju toalet osigurati profesionalna sredstva namijenjena dezinfekciji toaleta, kao i edukaciju kako ih ispravno koristiti. Dezinfekciju je potrebno izvršiti pri svakom čišćenju i pritom posebno obratiti pažnju na područja koja ljudi najčešće diraju, kao što su ručice za puštanje vode, slavine, kvake te držači sapuna i papira.
Ono što su gosti istakli kao dodatni znak posvećenosti održavanju čistoće u toaletu jest pisana garancija o tome kada je toalet zadnji put održavan.

Šta toalet govori o vama?

Sapun u pjeni Kimberly-Clark Kleenex Joy – POGLEDAJ U WEBSHOPU
Sapun u pjeni Kimberly-Clark Kleenex Fresh – POGLEDAJ U WEBSHOPU

Uvijek napunjeni toaletni držači sapuna i papira
Stvoriti imidž objekta koji brine o svojim gostima cilj je svakog ugostitelja. Kada gosti koriste toalet i pritom naiđu na dovoljne količine toalet papira, imaju čime oprati ruke, osušiti ih, te imaju gdje baciti papir, postiže se upravo to. Nemojte sebi dozvoliti da gosti osjete da ste ih iznevjerili. Kako drugačije opisati osjećaj kada posegnete za toalet papirom, a tamo vas dočeka prazna rola?
Kako bi sebi bar djelomično olakšali posao oko opremanja toaleta papirom i pražnjenja kanti, mnogi u toalete stavljaju električna sušila za ruke, što je s higijenskog stajališta pogrešan korak. 80% bakterija se širi preko naših ruku i redovno pranje je najbolja prevencija od raznih bolesti. Prema istraživanjima australskog sveučilišta Queensland, papirni ubrusi su znatno prihvatljiviji za sušenje ruku od sušila. Razlog tome je što se sušenjem pomoću fenomata velik broj bakterija usisava iz toaleta, raspršuje po rukama i diže u zrak, te kroz dišne puteve ulazi u tijelo. Osim toga, samo sušenje ruku je mnogo efektnije i brže s papirnim ubrusima.

Dobro obučeno i organizovano osoblje
Ključ kod stvaranja čistog i opremljenog toaleta je organizovano osoblje koje ima tačno definisan raspored aktivnosti i odgovornosti. Preduslov za to je edukacija po pitanju korištenja profesionalnih sredstava, opreme za čišćenje te načina kako nadopuniti držače papira i sapuna. Uspostavljanje tačno definisanog dnevnog rasporeda čišćenja, održavanja i pražnjenja kanti za smeće, kod zaposelnih će ovaj posao pretvoriti u rutinski dio njihovih svakodnevnih aktivnosti.

Mirisi u toaletu
Toalet je prostorija u kojoj se mogu razviti izrazito neugodni mirisi, stoga je bitno posvetiti pažnju odabiru kvalitetnog raspršivača mirisa koji će osigurati da se to ne dogodi. Dodatni detalj kod oblikovanja toaleta kao mirisne oaze jest korištenje parfimiranih sapuna za ruke koji će svojim delikatnim mirisom služiti kao podsjetnik na ugodno iskustvo posjeta vašem restoranu.

Dizajn toaleta i detalji koji znače mnogo
Toalet je odlično mjesto da gostima ispričate zanimljivu i upečatljivu dizajnersku priču koju će rado podijeliti sa svojim prijateljima. On treba pratiti dizajn koji dominira u objektu, ali vam istovremeno daje odriješene ruke da se poigrate elementima dizajna kao što su zanimljive pločice, tapete, umivaonici, slavine i sl. Razmišljajte na način da želite dati svom toaletu onaj „wow“ faktor.

Šta toalet govori o vama?

Pritom nemojte zaboraviti na funkcionalnost. U toalete ubacite čvrste vješalice za torbe ili jakne, birajte umivaonike i slavine koji će umanjiti nepotrebno prskanje i vodite računa da su ogledala dovoljno odmaknuta od mokre zone kako biste spriječili stvaranje mrlja od vode.
Nemojte zanemariti ni osvjetljenje, koje treba biti dovoljno jako da se gosti mogu pogledati u ogledalu, ali ne toliko jako da se osjećaju kao da su na ispitivanju. Ako možete, preskočite fluorescentna svjetla, radije koristite jednostavna rasvjetna tijela koja će davati ugodnu svjetlost.
Dodatni element koji će od toaleta stvoriti zasebnu zonu objekta jest ubacivanje zvučnika u prostoriju i odabir muzike koja će djelovati opuštajuće na goste. Chill-out ritmovi ili lagani jazz bit će sjajan odabir. Neki ugostitelji odu i korak dalje i u toaletima puštaju zvukove ptica ili okeana. Sve što će biti u skladu s pričom vašeg restorana je dozvoljeno, tako da slobodno pustite mašti na volju.
Na kraju, nemojte zapostaviti detalje. Cvijeće i zelene biljke prostoru će dati dozu živosti, a losion za ruke i sitna kozmetika upotpuniti sliku vas kao ugostitelja koji drži do svojih gostiju.

Premda se može učiniti da smo od svega navedenoga napravili nauku, stvari su u suštini veoma jednostavne. Gosti žele tri stvari – čistoću, papir i sapun. Ako ih pritom uspijete oduševiti zanimljivim dizajnerskim elementima, imate dobitnu kombinaciju za toalet o kojem će se pričati u superlativima.

Ispunjava li vaš toalet ove kriterije? Želimo vam pomoći da to postignete koristeći vrhunske proizvode. Pored širokog asortimana Diversey i Buzil profesionalnih proizvoda za čišćenje, Kimberly-Clark i Tork programa toaletnih držača i punjenja te sapuna iz Kimberly-Clark mirisne kolekcije, nudimo i besplatnu edukaciju osoblja i savjetovanje pri kupovini.

Za više informacija posjetite Euroshop prodavnicu u ulici Jovana Dučića 27 u Banjaluci ili jednostavno kupite sve za vaš toalet putem našeg webshopa.


Budite prvi koji će komentarisati “ŠTA TOALET GOVORI O VAŠEM UGOSTITELJSKOM OBJEKTU?”